Министерство образования Республики Беларусь
Государственное учреждение образования
«Дукорская средняя школа»
Н.И. Запрудский
Ориентирововчная карта для проектирования урока
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
нужно учесть при проектировании и проведении занятия_______________________ ____________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Запишите________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Запишите обучающую цель урока: ___________________________________________
___________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
и спланируйте ситуации развивающего типа
Клише |
Чему? |
Ситуация, средство, с помощью которого будет решаться эта задача |
Содействовать…
|
|
|
Способствовать…
|
|
|
Создать условия для…
|
|
|
_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Для каждого этапа важно определить его продолжительность в минутах, полезно прописать его ожидаемые результаты и соответствующие задачи учителя, а также содержание, формы и методы работы учителя и учащихся, средства обучения. Не забудьте думать, что будут делать ученики, когда вы будете кого-то спрашивать, объяснять материал, показывать слайды презентации, когда ученик будет работать у доски и т.п. Продумайте и запишите, каким образом вы будете осуществлять на этапах обратную связь. Какие для этого вы будете использовать критерии?
Этап 1. __________________________________________________________________
Этап 2.__________________________________________________________________
Этап 3__________________________________________________________________
Этап 4_______________________________________________________________
________________________________________________________________________
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
через призму признаков его эффективности
№ |
Характеристики проекта урока |
Да |
Нет |
1. |
Осуществлена ли диагностика предстоящего урока |
|
|
2. |
Взаимообусловлены ли все компоненты урока |
|
|
3. |
Диагностично ли сформулирована обучающая цель |
|
|
4. |
Представлена ли цель на языке учащихся |
|
|
5. |
Исходят ли сформулированные задачи воспитания и развития учащихся из противоречия между идеальным представлеем об ученике и реальными проблемами в воспитании и развитии учащихся |
|
|
6. |
Ориентирован ли урок на гармоничное развитие учащихся |
|
|
7. |
Опирается ли дидактическая конструкция урока на обоснованные педагогикой принципы |
|
|
8. |
Предполагается ли опора на достигнутый учащимися уровень обученности и их субъектный опыт? |
|
|
9. |
Программируется ли посильная и напряженная работа всех учащихся на уроке? |
|
|
10. |
Рационально ли отобраны дидактические средства? |
|
|
11. |
Предполгается ли дифференцированный подход к учащимся? |
|
|
12. |
Будет ли на уроке сотрудничество, партнерство учителя и учащихся? |
|
|
13. |
Предполагается ли обратная связь: обращение к цели по ходу урока; выходной контроль; обсуждение того, найден ли ответ на ключевой вопрос и т.п? |
|
|
14. |
Будет ли эффективно использоваться каждая минута урока? |
|
|
15. |
Предложены ли учащимся критерии выполнения домашнего задания |
|
|
По результатам оценки, если необходимо, внестите в проект соответствующие коррективы.
М.І. Запрудскі
Арыенціровачная карта для праектавання перавернутага ўрока
І. Падрыхтоўчая работа настаўніка
1.1. Прыміце рашэнне адносна тэмы, якая плануецца для вывучэння па методыцы перавернутага ўрока. Напішыце тэму і клас. ____________________________________________________________________________
1.2. Ацаніце і запішыце, што вучні ўжо ведаюць па дадзенай тэме з другіх прадметаў, з папярэдніх класаў
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.3. Для якіх вучняў вы пачынаеце распрацоўваць урок
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.4. Праглядзіце вучэбную праграму, падручнік і прыміце рашэнне аб мэце, якую вы плануеце дасягнуць да заканчэння ўрока. Мэту запішыце з дапамогай наступных клішэ (1-2 варыянты): плануецца, што з выніку ўрока вучні:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.5. Запішыце мэту на мове вучняў:
Вы будзеце ведаць, умець, зможыце, навучыцеся…
або Я (вучань) буду ведаць, умець, змагу, навучуся…
1.6. Запішыце змест выхаднога кантроля. Як і якімі сродкамі вы і вашы вучні напрыканцы ўрока даведаецеся, што мэта дасягнута?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.7. Пашукайце ў Інтэнэце, якія рэсурсы лепш парэкамендаваць вучням. Магчыма, размясціце адпаведныя тэксты або відэаматэрыялы на сваім сайце ці ў сваім блогу. Запішыце спасылкі на гэтыя рэсурсы
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
(Вучням можно сказаць, что яны могуць карыстацца і іншымі крыніцамі).
1.8. Запішыце, што вы скажыце сваім вучням на завяршэнні ўрока, які папярэднічае перавернутаму, у сувязі з тым, што ўпершыню пачынаеце ўжываць новы метад працы – перавернуты ўрок ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.9. Запішыце заданні, якія вы дасце навучэнцам к наступнаму ўроку па вывучэнні імі тэарэтычнага матэрыялу. Варыянты заданняў, набор якіх залежыць ад вашай мэты:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прапануеце навучэнцам крытэрыі ацэнкі выкананых заданняў, Запішыце іх _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ. Работа настаўніка і вучняў на ўроку
2.1. Напішыце, як вы пачнеце гэты незвычайны ўрок. Як вучні даведаюцца аб сваей мэце на дадзены ўрок?
Варыянты пачатку ўрока:
* уваходны тэст па тэорыі, якую дзеці вывучалі самастойна, а потым аналіз памылак ;
* групавое і (або) франтальнае абмеркаванне пытанняў, сфармуліраваных вучнямі пры вывучэнні тэорыі;
* групавое і (або) франтальнае абмеркаванне падрыхтаваных дома творчых работ
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.2. Напішыце, у чым будзе заключацца зробленае вамі абагульненне па выніках вывучэння вучнямі тэорыі. Як вы яго правядзеце? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.3. Запішыце, як на ўроку будзе арганізавана практычная работа вучняў па прымяненню тэарэтычных ведаў? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.4. Як вы правядзеце самакантроль, узаамакантроль, самаацэнку і карэкцыю магчымых прабелаў? Якім у сувязі з гэтым будзе дамашняе заданне?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.5. Па якіх пытаннях вы арганізуеце абмеркаванне з вучнямі ў класе першага вопыту прымянення методыкі перавернутага ўрока? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вышэй (у пунктах 2.1.- 2.5) запішыце прыкладую працягласць кажнага з этапаў урока