Запрудский

Ориентирововчная карта для проектирования урока

01.09.2018

Н.И. Запрудский

Ориентирововчная карта для проектирования урока

 

  1. Выберите и запишите тему урока и класс

_____________________________________________________________________________

 

  1. Напишите, в каких условиях будет проводится урок, к проектированию которого вы приступаете (ученики, опорные знания умения, учебно-метод. обеспеч.,  программные требования, помещение,  место в расписании и др.)  _________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

  1. Напишите, какие нормативные и методические требования

нужно  учесть при проектировании и  проведении занятия_______________________ ____________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

  1. Определите тип и место урока в учебном модуле (блоке) уроков

Запишите________________________________________________________

 

  1. Запишите, как вы создадите среду, благоприятную для учения учащихся?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Определите обучающую цель, которую, пожалуйста, сформулируйте одним из предложенных ниже способов:
  2. Обучающая цель урока: планируется, что учащиеся будут знать…, будут уметь…
  3. Обучающая цель: учащиеся смогут….
  4. Обучающая цель урока: учащиеся будут владеть способом….

Запишите обучающую цель урока: ___________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. Запишите цель на языке учащихся: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Запишите содержание выходного контроля:

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 

  1. Установите задачи личностного развития учащихся

и  спланируйте  ситуации развивающего типа

Клише

Чему?

Ситуация, средство, с помощью которого будет решаться эта задача

Содействовать…

 

 

 

 

Способствовать…

 

 

 

 

Создать условия для…

 

 

 

 

 

  1. Определите и запишите ключевой вопрос для данного урока

_______________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

  1. Опишите этапы урока

Для каждого этапа важно определить его продолжительность в минутах, полезно прописать его ожидаемые результаты и соответствующие задачи учителя, а также содержание,  формы и методы работы учителя и учащихся, средства обучения. Не забудьте думать, что будут делать ученики, когда вы будете кого-то спрашивать, объяснять материал, показывать слайды презентации, когда ученик будет работать у доски и т.п. Продумайте и запишите, каким образом вы будете осуществлять на этапах  обратную связь. Какие для этого вы будете использовать критерии?

 

 Этап 1. __________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Этап 2.__________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Этап 3__________________________________________________________________

 

 

 

 

Этап 4_______________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Примите решение о домашнем задании, определите и запишите критерии его выполнения______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Оцените разработанный урок (факультативное занятие)

                                 через  призму признаков его эффективности

 

Характеристики проекта урока

Да

Нет

1.

Осуществлена ли  диагностика предстоящего урока

 

 

2.

Взаимообусловлены ли все компоненты урока

 

 

3.

Диагностично ли сформулирована обучающая цель

 

 

4.

Представлена ли цель на языке учащихся

 

 

5.

Исходят  ли сформулированные задачи воспитания и развития учащихся из противоречия между идеальным представлеем об ученике и реальными проблемами в воспитании и развитии учащихся

 

 

6.

Ориентирован ли урок на гармоничное развитие учащихся

 

 

7.

Опирается ли дидактическая конструкция урока на обоснованные педагогикой принципы

 

 

8.

Предполагается ли опора на достигнутый учащимися уровень обученности и их субъектный опыт?

 

 

9.

Программируется ли посильная и напряженная работа всех учащихся на уроке?

 

 

10.

Рационально ли  отобраны дидактические средства?

 

 

11.

Предполгается ли дифференцированный подход к учащимся?

 

 

12.

Будет ли на уроке сотрудничество, партнерство учителя и учащихся?

 

 

13.

Предполагается ли обратная связь: обращение к цели по ходу урока; выходной контроль; обсуждение того, найден ли ответ на ключевой вопрос и т.п?

 

 

14.

Будет ли эффективно использоваться каждая минута урока?

 

 

15.

Предложены ли учащимся критерии выполнения домашнего задания

 

 

 

По результатам оценки, если необходимо, внестите в проект соответствующие коррективы.

свернуть

Арыенціровачная карта для праектавання перавернутага ўрока

01.09.2018

М.І. Запрудскі

Арыенціровачная  карта для праектавання перавернутага ўрока

 

І. Падрыхтоўчая  работа настаўніка

 

1.1. Прыміце рашэнне адносна тэмы, якая плануецца для вывучэння па методыцы  перавернутага ўрока. Напішыце тэму і клас. ____________________________________________________________________________

 

1.2. Ацаніце і запішыце,  што вучні ўжо ведаюць па дадзенай тэме з другіх прадметаў, з папярэдніх класаў

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

1.3. Для якіх вучняў вы пачынаеце распрацоўваць урок

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

1.4. Праглядзіце  вучэбную праграму, падручнік і  прыміце  рашэнне аб мэце, якую вы плануеце дасягнуць да заканчэння ўрока. Мэту запішыце з дапамогай наступных клішэ (1-2 варыянты): плануецца, што з выніку ўрока вучні:

  • будуць ведаць…, будуць уметь…
  • навучацца
  • змогуць
  • будуць валодаць спосабам

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

1.5. Запішыце мэту на мове вучняў:

Вы будзеце ведаць, умець, зможыце, навучыцеся…

або Я (вучань) буду ведаць, умець, змагу, навучуся…

 

1.6. Запішыце змест выхаднога кантроля. Як і якімі  сродкамі  вы і вашы вучні напрыканцы ўрока даведаецеся, што мэта дасягнута?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

1.7. Пашукайце ў Інтэнэце, якія  рэсурсы лепш парэкамендаваць вучням. Магчыма, размясціце адпаведныя тэксты або відэаматэрыялы на сваім сайце ці ў сваім блогу. Запішыце спасылкі на гэтыя рэсурсы

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

(Вучням  можно сказаць, что яны могуць карыстацца і іншымі крыніцамі).

 

1.8. Запішыце, што вы скажыце сваім вучням на завяршэнні ўрока, які папярэднічае перавернутаму, у сувязі з тым, што ўпершыню пачынаеце ўжываць новы метад працы – перавернуты ўрок ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

1.9. Запішыце заданні, якія вы дасце навучэнцам к наступнаму ўроку па вывучэнні імі тэарэтычнага матэрыялу. Варыянты заданняў, набор якіх залежыць ад вашай мэты:

  • сфармуляваць пытанні, якія ўзніклі пры азнаямленні з новым матэрыялам для іх высвятлення і абмеркавання на наступным ўроку;
  • пабудаваць карту памяці, намаляваць схему, скласці табліцу, зрабіць комікс і інш.;
  • правесці аналагічныя доследы;
  • зняць кліп па новай тэме;
  • вылучыць контраргументы адносна матэрыялу, знойдзенага ў Інтэрнэце.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Прапануеце навучэнцам крытэрыі ацэнкі выкананых заданняў, Запішыце іх _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІ. Работа  настаўніка і вучняў на ўроку

 

2.1. Напішыце, як вы пачнеце гэты незвычайны ўрок. Як вучні даведаюцца аб сваей мэце  на дадзены ўрок?

Варыянты пачатку ўрока:

* уваходны тэст па тэорыі, якую дзеці вывучалі самастойна, а потым аналіз памылак ;

* групавое і (або) франтальнае абмеркаванне пытанняў, сфармуліраваных вучнямі пры вывучэнні тэорыі;

* групавое і (або) франтальнае абмеркаванне падрыхтаваных  дома творчых работ

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.2.  Напішыце, у чым будзе заключацца зробленае вамі абагульненне па выніках вывучэння вучнямі тэорыі. Як вы яго правядзеце?  ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.3. Запішыце, як на ўроку будзе арганізавана практычная работа вучняў па прымяненню тэарэтычных ведаў?  ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.4. Як вы правядзеце самакантроль, узаамакантроль,  самаацэнку і карэкцыю магчымых прабелаў? Якім у сувязі з гэтым будзе дамашняе заданне?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

 

2.5.  Па якіх пытаннях вы арганізуеце абмеркаванне з вучнямі ў класе першага вопыту прымянення методыкі перавернутага ўрока? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вышэй (у  пунктах 2.1.- 2.5) запішыце прыкладую працягласць  кажнага з  этапаў урока

 

свернуть

Образовательный процесс как объект управления

Обобщение опыта педагогической деятельности